10 Mayıs 2012 Perşembe

Kasklı Sorunu..


Merhabalar..


Yine farklı bi konu geldi aklıma, yine dayanamadım yazdım..


Hepimiz motorcuyuz, kaskımız, korumamız her şeyimiz tam.


Ama hepimizin başına gelmiştir, bu kaskla problemi olan insanlar.


Neden böyledir? Neden bu adam sana gelip, "neden takıyosun bu kaskı ? Çok ağır ve bu sıcaklarda çok gereksiz.." diye konuşur?


Hatta bu şahıs devamını getirip "valla ben kışın, soğuk havalar dışında hiç kask takmam" gibi bir cümle de kurabiliyor..


Eğer kişiyi yakın tanıyorsam yüzüne, tanımıyorsam içimden ; "iyi b*k yiyosun" diyorum.


Geçenlerde böyle bi arkadaşımı arkama aldım, 200-300 mt bi mesafeye bırakıcam. Bindi arkama -ben tabi kaskım, eldivenim filan hepsini taktım- hareket ettik, kaskıma vurdu "ne takıyon bunu bu sıcakta be..? Saçma sapan ben hiç kask takmam" dedi.. Durdum biraz, sonra dedim "sen daha önce motordan düştün mü?".. "hayır ben düşmem" dedi.. "düşünce anlarsın neden taktığımı" dedim.. Bi şey diyemedi. 


Ama gerçekten merak ediyorum. Bu insanların bu kaskla sorunu nedir ? Bazılarında şu inanış bile vardır. "250cc altına kask mı takılır be!" 


Ben 1 Aralıkta ehliyetimi aldığımdan beri 3 kere kasksız bindim motosiklete. 


Birinde fırına ekmek almaya giderken 400 mt mesafeye. Birinde dershaneden kursa giderken 500 mt mesafede.. 


Birinde de motosikletler bakıma gitmişti kamyonet kasasında. Siyah PCX dükkanın oradaydı bizim, kask yoktu motorun yanında. Mecbur olarak 1-1.3 km 'lik bi yolu kasksız olarak gittim. 


Hayatımda kendimi bu kadar güvensiz hissettiğimi hatırlamıyorum. Anladım ki artık kask benim bi parçam olmuş, alışmışım ona. 


Ehliyeti almadan önce ve bu Motosiklet.net'te takılmadan önce, kasksız binerdim.. Evet söylüyorum açık açık. 


Ama kaskla binmeye başladıktan sonra, ne kadar büyük bi aptallık olduğunu anlayabiliyorum.


Özellikle de.. Düşüp yere temas eden kaskını gördüğünde, yolda giderken 1.5-2 cm büyüklüğünde koca bi arı vizörüne çarptığında, yol üzerindeki tozu önünden giden kamyon havalandırdığında ya da egzozu arkada olan büyük minibüsün arkasında yavaş şekilde yol aldığında.. 


Bu kaskı tasarlayan adam, bunun ne kadar önemli bi şey olduğunu bilerek tasarlamış..


Kaskı yaz-kış takmaya başlayınca, artık o kadar alışmışım ki.. Bazen kaskın kafamda olduğunu bile fark etmiyorum.. :) 


Bu "kask düşmanlarına" da bence verilecek en güzel cevap "sen hiç motordan düştün mü?" olmalı.. Eğer düşüp hala da kasksız gezmeye devam ediyorsa, ben ne diyeceğimi bilemiyorum.. Sizce ne demek gerek ?


Saygılar, Sevgiler, Teşekkürler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder