10 Mayıs 2012 Perşembe

Anlaşan Yayalar?

Merhabalar..

Bu gün (22.03.2012) rutinim olan, dershaneden çıkıp eve geliyordum..
Zaten standart ve sürekli kullandığım yolum var. (En kısa yol bildiğin yoldur inancı) (şaka şaka kaybolmaktan korkuyorum aslında, adres özürlüyümdür)

Bu gün şaşırdığım nokta ise; 

Sanki bütün yayalar ve araç sürücüleri anlaşmış gibiydi bu gün..

Araç sürücüleri hiç olmadıkları kadar saygılı, yayalar ise sanki inadına nispet yapar gibi öküzdü bu gün..

Hani yazın derler ya; "Sıcak insanlara yaramıyor, aptallaştırıyor" diye.. Havalar daha ısınmadan çoğu insan aptallaşmaya başladı.

Ama işin garip tarafı aptallaşan bu gün sadece yayalardı..

Kendim yola çıkmadan önce de dershane camından izledim ve kullanırken de diğer motosikletlileri takip ettim sadece bana değil hepsine yapıyorlardı..

Kaldırımdan üstüme atlamaya çalışan, karşıdan karşıya geçerken bebek arabasını direk yolun ortasına ittiren, 
sola dönecekken sinyal verip sinyalime bakmasına rağmen döndüğüm yerde hıyar gibi dikilen, 
önümdeki araç geçtikten sonra gözümün içine baka baka yola atlayan yavaşladığımı görüp geçmesine izin vermeme rağmen yolun ortasında dikilen,
Okul çıkış saatinde ilk okula çocuğunu elinden tutarken kaldırımdan aşağı ittiren, tek yön yolda trafiğin aktı yöne doğru sırtını dönüpte yolun ortasından yürüyenler..

Resmen direksiyon sınavındaki kukaların arasından yaptığım slalom gibi kukaların (hıyar yaya) arasından slalom yaparak geçtim..

Geçerken yola atlayan tiplerin hemen önünde son anda frenle durup kaskımı neye der gibi yaptım ve sağa sola salladım, bana resmen dövecek gibi bakış atıp yoluna devam etti bazıları..

İçimi dökeyim, sizlere de bilgi olsun diye paylaşayım dedim.
Dikkat!: Bu günlerde yayalar ile araçlar anlaşma yapmış durumda. Araçlar çok şaşıracağınız kadar saygılı. Yayalar buna zıtlık olsun diye olabildiği kadar sığır.

Asıl şaşırdığım nokta; bu güne kadar açılan bütün başlıklar hep arabalarla, kamyonlarla, taksilerle, minibüslerle ilgiliydi.. 
Yayalardan böyle sığırlıkar gördükçe insan şaşırmadan edemiyor..

Saygılar, sevgiler, teşekkürler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder