6 Mayıs 2012 Pazar

Kask buğu önleyici denemeleri. No:1 Bulaşık Deterjanı

Merhabalar..


Dip Not: Bu yazı kışın en soğuk zamanları (15 Aralık 2012) kaleme alınmıştır. Şimdi yaz ama kışın denemek için yine de aklınızda bulunsun.

Bi konu açmıştım daha önceleri "Kask Buğu Denemeleri" diye orada deterjan olayını yanlış kullanımlar olduğunu ve hiç etki etmediğini söyleyenler olmuştu, ben de yardımcı olmak amacıyla görüntülü olarak nasıl yaptığımı anlatayım dedim.. 

Öncelikle DSLR makinamı kullanmak ayarlamak zart zurt çok zor geldiği için Kompakt Canon A3300 ile çektim fotoğrafarı, istediğim kalitede değil o yüzden kusuruma bakmayın.. 

Malum fotoğrafçılık damarımız olduğundan orijinal halini şey yapamıyorum fotoğrafın illaki contrast, crop zart zurt yapıcam.. 

Bi de 4600x3400 civarı fotoğraflar koyupta sayfayı yavaşlatmayayım dedim.. Gereksiz ayrıntıları da kesiyorum ki "fayanslar ne hoşmuş, bataryanın markası ne?, aa set üstü ocak, mermer mi o?" gibi konumuzu dağıtan sorular olmasın.. 

Ee başlayalım artık bea..

Elemanlarımız..



İlk elemanımız cam yüzeyleri başarıyla temizleyip, hanımlara kolaylık sağlayan annemin iyi bi para vermiş olduğu ve delileri yok etmek adına buraya paylaşıp fotoğrafı bilgisyarımdan kalıcı olarak sildiğim cam bezi...




İkinci elemanımız tahmin ettiğiniz üzere "pamuk" yok öyle alengirli isimler.. Net..  Farkımız olsun dedik öyle standart, düz, beyaz pamuk yerine tatlı pembe ve turkuaz renkteki pamuklarımızı kullanıyoruz.. Buyrun..



Üçüncü elemanımız, olmazsa olmazımız.. "Bulaşık deterjanı".. Net.. Sonradan öğrendiğim kadarıyla Prill Limonluymuş kendileri..





Dördüncü ve asıl elemanımız tahmin ettiğiniz gibi.. "Kask".. Adımın ilk üç harfini taşıyan emektar kaskım -tamamiyle tesadüf, kasti alnmamıştır- (bilmeyenler için adım Arca, Kaskta da ARC yazıyor..) Şöyle de üçlemiş olduk.. Yalnız artistik pozumu da veririm ha..  İyice pijamayla, saç baş dağınık çıkmışız mazur görün artık..  

Artık olaya girelim yavaştan..

Aşama 1



Bezimizin bi bölümünü güzelce ıslatıyoruz..



Islattığımız bez ile önce dışını -tercih meselesi- güzelce yağmur, toz zart zurt lekelerinden arındırıyoruz.. -dışı tamamen zevk için-



Sonracıma ben önceden deterjan uyguladığım ve şimdi tazeleyecek olduğum için içini daha bi güzel siliyorum, hiç bi şey kalmayacak şekilde.. -tavsiye ederim-



Bi de şöyle silelim güzelcene ayrıntılı olarak.. -kaskımın da açılır kask olduğunu belirtmiş oldum böylece.  -

Şimdi asıl kısımlara geldik..



Pamuğumuzun bi bölümüne deterjanı sıkıyoruz.. -parmağıma gelmiş ya-



Sonra o bölümüne -dikkat bütün pamuğa değil- parmağımızla güzelce yaydırıyoruz deterjanı ve sadece dokundurup -dikkat üzerinde tutup bütün pamuğa suyu emdirmiyoruz- nemlenecek şekilde suyun altından geçiriyoruz pamuğu..

Yaptık mı bunları? Tamam güzeel bravo sizlere..  

Şimdi geldik zurnanın zart zurt ettiği yere.. 

Burası önemlidir dikkat ediniz yoksa her şey boşa gitmiş olur..



Pamuğumuzu vizörün iç kısmından elimizin (parmağımızın) ulaştığınca tek bi yöne doğru yavaş, yumuşak hareketlerle sakince ve itinayla pamuğun deterjanlı kısmını gezdiriyoruz.



Şöyle bi görüntü oluşabilir, korkmayınız.. Yer yer deterjan köpürecek bu onun doğasında var suyu ne kadar çok kullanırsanız o kadar köpürür ben de sanırsam biraz fazla kaçırmışım..

Şu durumdan sonra pek fazla beklemeyiniz eğer kurursa filan, lens etkisi yapabilir..

Sonra kuru kalan pamuğumuzla da silebiliriz de, ben yaptım pek hoşuma gitmedi. O yüzden deterjan sürerken kullandığımız pamuğun öbür tarafını kullanmayı tercih ediyorum ben.. -Özellikle deterjansız olması önemli burada- Eğer ki deterjan bulaştırdıysanız pamuğun her tarafına, ya da şırk ıslak hale getirdiyseniz. Diğer pamuğu çok hafif ıslatırsak iyi olabilir.. 



Silme aşaması, yine çok hafif hareketlerle silmeye başlıyoruz, tek yöne doğru silmeniz sizin için büyük fayda.. Ayrıca dikkat etmeniz gereken en önemli nokta sürdüğünüz deterjanı vizörün üzerinden silip atmamak.. 



Sildikten sonra eğer vizörün alt kısmındaki gibi beyaz alanlar oluşuyorsa yine deterjanlı pamukla oranın üzerinden geçip tekrar öbür pamukla silebilirsiniz..
(Bu arada iyi çizik varmış benim vizörümde de) 

Önemli bir ipucu, siliş aşamasını tamamladıktan sonra kaskı kafanıza takarak görüş sıkıntısı çektiğiniz bir yer var ise o yeri silmeyi unutmayınız..




Ve bittikten sonra böyle gözüküyor gayet temiz dimi ? (Saç baş hakikaten dağınık ha  )



İşlem tamamlandıktan sonra da kenara havalandırmaya bırakıyorum, size de tavsiye ederim.. İçindeki deterjan kokusunu alıyor..
Ben akşamdan sürüyorum, sabaha kadar gayet güzel oluyor.. Terlikler de marjinal yalnız.. 



Sabah gitmek için hazırız..



Azıcık sanatsal yapmasam da ayıp olur şimdi.. 

Nacizane benden de bu kadar..  

Yok arkadaş ben bu kompakt makineleri sevmiyorum ya, kendi ayarımı yapamayınca zevk almıyorum fotoğraf çekmekten..

İzleyip yorumladığınız için teşekkür ederim sizlere.. 
Sevgiler, saygılar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder